Reklamní předměty patří k základním typům marketingové strategie u prakticky každé firmy, která si to může dovolit. A pravdou je, že je i poměrně účinná. Spočívá v tom, že potenciální zákazník, případně již zákazník, který si v daném obchodě něco koupí, dostane i drobný dárek – předmět s firemním logem a často i názvem firmy. Obvykle se jedná o předměty, které mají nízké výrobní náklady, avšak které budou lidé zároveň poměrně dost používat. Zdaleka nejčastěji se tak jedná o propisky, klíčenky a další drobné dárky. Najdou se však i výjimky. Mezi ně patří i ekologické reklamní bloky.

Tyto jsou zaměřeny především na ty, kteří se zajímají více o přírodu, a najdeme je tak často v sortimentech obchodů, které s ní mají něco společného, například obchody se zdravou výživou. Má ten přidaný efekt, že lidé jsou přesvědčeni o tom, že něco dělají pro životní prostředí, i když to často bývá jen zdání. Abychom pochopili proč, je potřeba se podívat na to, čím se tento ekologický blok liší od toho klasického. Tím hlavním rozdílem je zde to, že je vyroben z recyklovaného papíru. A to se může zdát jako skutečně ekologické řešení. Bohužel, situace bývá často jiná, než se zdá.

Jde tu totiž o to, jak velký podíl onoho recyklovaného papíru zde je. Pamatujme, že u reklamních předmětů se firmy snaží o co nejnižší náklady, a nelze tedy očekávat kvalitu. Ani tady tedy nelze počítat s tím, že podíl recykláž zde bude zvlášť velký – popravdě v naprosté většině případů je pouze takový, aby to stačilo na označení „ekologické“, a to ještě jen v některých případech. Pokud tedy chceme přírodě skutečně pomoci koupí ekologických výrobků, pak je lepší si blok koupit ve specializovaném obchodě, kde budeme mít jak záruku kvality, tak i toho, že bude skutečně ekologický a že jeho nákupem a používáním přírodě opravdu pomůžeme.