Jistěže to ještě nyní působí úsměvně. Jistě si klepete na čelo a myslíte si něco o nesmyslech. Přesně totéž se dělo při tom, když někdo tvrdil, že budou létat stroje těžší vzduchu, nebo když psal pan Verne své knihy. Dnes je to zcela běžná věc a nikdo se už nad tím ani nepozastavuje. A ona ta budoucnost aut není zase tak naivní, protože počítače již dávají firmy do aut zcela běžně a skoro každý nový vůz ho již má. V autě je plno čidel, které hlídají teplotu, otáčky, hladinu toho či onoho a vlastně je toho čím dál více, co již vlastně počítač hlídá. A pokud není něco v pořádku, tak to on hlásí na palubní monitor.

Tak má řidič přehled o všem, co se v jeho voze děje a podle toho by se měl také zařídit. Není již nového auta bez počítače a pokud ano, nebude mít tak úspěšný prodej. Je nutno si uvědomit, že to je prostě pokrok. Tomu se vyhnout nedá a zda je to vůbec k něčemu dobré, to ukáže až čas. Stejně jako u všeho. Pokud máte nový vůz, tak po nějakém čase byste měli jet na klasickou prohlídku a poté na pravidelnou údržbu. Minimálně jednou ročně. Nyní se tomu již říká chiptuning a při něm jsou provedeny úpravy počítačového software tak, aby byl celý vůz zase jako nový.

Protože se během provozu jistě projeví nějaké odchylky, tomu se vyhnout nedá. Každé auto, ať je jakékoli značky by mělo servis navštívit. A protože tam samo ještě zajet neumí, což možná také bude v budoucnosti dělat počítač, musíte tam s ním zajet sami. Bude to pro vaše dobro i když tato prohlídka zatím není povinná. Ale vy tak budete mít jistotu že je vše, jak má být a pokud počítač někdy napsal nějakou hlášku, už vy se to nemělo opakovat. Mechanici jsou v servisu od toho, aby všechno řádně zkontrolovali, prověřili a pokud máte zájem, sem tam něco vyřadili z činnosti. Chiptuning Ford je pak proveden naprosto podobně jako třeba u Mercedesu nebo Fiatu. V tomto zase tak velké rozdíly nejsou.